စိတ္တူကုိယ္မွ် ဘ၀ စခဲ႔ဖူးသည္။
ရင္ခုန္ယစ္မူး ရူးမုိက္ခဲ႔ဖူးသည္။
ရင္မွာ လြမ္းေဆြးတုိ႔မ်ား ေ၀းခဲ႔ဖူးသည္။
စိတ္ဆုိတာ လူတစ္ဦးခ်င္းကုိ ပုံေဖာ္ပါတယ္။ မီးအိမ္ဆုိ တာ သူ႔ကုိသုံးၿပီး

၁။ သူက အမ်ားကုိ ၿမင္နုိင္တယ္။

၂။ သူ႔ကုိ အမ်ားကၿမင္ႏုိင္တယ္၊

၃။အမ်ားကုိလည္း အမ်ားက ၿမင္ႏုိင္ေစတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ ဒီဥယ်ာဥ္ေလးကုိ စိတ္မီးအိမ္လုိ႔ နာမည္ေပးထားတာ။ ဒီ ဘေလာ႔ ဂ္ ဥယ်ာဥ္ေလး ၿဖစ္ေၿမာက္သြားတာ အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ။ သစ္ပင္ေလးေတြ လည္း ေတာ္ေတာ္ စုံေနၿပီေလ။ ေနာက္ ဆုိ တုိးၿပီး စုိက္ၾကတာေပါ႔။ လုိအပ္ရင္ ေရေလာင္း၊ ေပါင္းသင္၊ ေၿမၾသဇာလညး္ ေကြ်းရဦးမယ္။ အားလုံး လာလည္တဲ႔ ေမာင္ႏွမေတြလည္း သစ္ပင္ရွိရင္ ဘယ္လုိ သစ္ပင္ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၀င္စုိက္ၾကဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
ကုိယ္႔ ဥယ်ာဥ္ေလး ကုိ လာလည္ ေစခ်င္ရင္လည္း ဒီဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ေျခရာေလးေတြ ခ်န္ထားေပးခဲပါ။

စိတ္မီးအိမ္ ဘေလာ႔ဂ္ ဥယ်ာဥ္

ယေန႔ သင္႔ဘဝ ေအာင္ျမင္မွူ၊ စိိတ္တည္ျငိမ္မွူႏွင္႔ စိတ္ခ်မ္းသာမွူ အတြက္ စကားစု ...

Thursday, January 3, 2008

MIND WASHING 4

အမွတ္မွားကို သန္႔စင္ျခင္း

အနတၱ အရင္တုန္းက စိတ္ထဲမွာ ထင္မွတ္ထားတာေလးတစ္ခုရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ လူအပါအဝင္ သတၱဝါေတြဟာ ေသျပီးရင္ ေနာက္ဘဝမွာ ကိုယ္ျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ ေတြကတပါတည္းလိုက္ျပီး အက်ဳိးေပးတယ္။ ယခုဘဝ ေသသြားတဲ့အခါမွာ အသက္ဝိညာဥ္ ကေလးက ေနာက္ခႏၶာ တစ္ခုမွာ သြားျပီးကိန္းေအာင္းျပီး ဘဝအသစ္စတယ္ဆိုျပီးေတာ့ မွတ္ထင္ထား ပါတယ္။ ေလာက္လန္းသဖြယ္လိုေပါ႔ ဒီဘက္အဖ်ားေလးကေန ေထာက္ျပီး ဟိုဘက္အဖ်ားေလး ထိလိုက္တာနဲ႔ ဒီဘက္အဖ်ားေလးကို လႊတ္ေပးလိုက္သလိုမ်ဳိး ဒီဘဝရဲ့ အသက္ဝိညာဥ္ေလးကလည္း ဘဝ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုကူးေျပာင္းတယ္ ဆိုျပီးေတာ့ ထင္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဆန္လြင္ (အရွင္အာဒိစၥရံသီ) ရဲ့ ဗုဒၶဘာသာ သံသရာခရီးသည္အတြက္ ပထမထြက္လမ္း ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ကိုဖတ္ျပီးေတာ့မွပဲ အနတၱမွတ္ထားတာက သႆတဒိ႒ိ စြဲ မွတ္ထားပါလားဆိုတာကို သိလိုက္ရပါတယ္။ ဆရာဆန္လြင္ရဲ့ စာသားအတိုင္း အနည္းငယ္ ေဖာ္ျပျပီး အမွတ္မွားကို သန္႔စင္္ပါရေစ……………
>>> ဒီဘဝက ငါလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို ေနာင္ဘဝက်ရင္ ငါပဲ စံစားရမယ္။ ခံစားရမယ္လို႔လည္း စြဲလမ္းယံုၾကည္ၾကတယ္။…..
"ကမၼဘဝ ပစၥယာ ဇာတိ” ဆိုတာေၾကာင့္ ဒီဘဝမွာ စုတိစိတ္ က်တဲ့အခါ ရုပ္ေရာနာမ္ေရာ ခ်ဳပ္တာ မွန္ေပမယ့္ ကံက ေနာက္ဘဝကို လိုက္ျပီး ပ႗ိသေႏၶကို တည္ေထာင္ေပးတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကျပန္တယ္။……..
ကံက ပ႗ိသေႏၶကိုလုပ္သည္။ ဒါျဖင့္ ကံကေလးက ပ႗ိသေႏၶကို သြားလုပ္သလား။ သူကေကာ မပ်က္ဘဲ လုပ္ႏိုင္သလား လို႔ ေမးလို႔ရိွရင္ မခ်ဳပ္ဘဲနဲ႔ ဒီကံကေလးက သြားျပီး သာကာလ ခႏၶာအိမ္ကေလး ေဆာက္ေပးေနတယ္။ ဒီလုိ ယူတဲ့ အယူဟာ သႆတဒိ႒ိ။ ကံလိုက္တယ္လို႔ယူတဲ့ အယူဟာ သႆတဒိ႒ိအယူ။…………….
ဘုရာသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေဟ့ တိုက္ရိုက္ယူရတဲ့ ေနရာလည္းရိွတယ္ကြ။ ေဆာင္ျပီးယူရတဲ့ ေနရာလည္း ရိွတယ္ကြ။ ဒီႏွစ္ခုကို မညွိတတ္ရင္ ဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ (ႏွာ-၄၇၉)…………..
သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ ဆိုေသာေၾကာင့္ သူလည္းျဖစ္ျပီး ပ်က္ပဲ။ ကံေၾကာင့္ ပ႗ိသေႏၶ ေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း ဘုန္းၾကီးက မျငင္းပါဘူး။ ေစတနာက နာမ္၊ သူခိုင္းလို႔ လုပ္တာက ရုပ္ၾကီး။ လွဴတယ္တန္းတယ္ဆိုတာ နာမ္ကလုပ္တာ။ နာမ္ရုပ္က လုပ္ျပီး လုပ္တဲ့ေနရာမွာတင္ ခ်ဳပ္တာပဲ။ ကမၼဘဝပစၥယာ ဇာတိလို႔ ဘုရားက ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္။ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ေပးလို႔ ပထမနာမ္ရုပ္ကေတာ့ လုပ္ျပီး ခ်ဳပ္သြားတယ္။ ခ်ဳပ္ေတာ့ ခ်ဳပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔သတၱိက နာမ္ရုပ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္အက်ဳိး မေပၚဘူးလား။ (ႏွာ-၄၈၁) အရင္လုပ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ကလုပ္တာလား။ သူက ခ်ဳပ္သြားျပီး။ ဒါျဖင့္ဘယ္သူလုပ္တာလဲ။ အေၾကာင္းခ်ဳပ္လို႔ ရိွရင္ အက်ဳိးသတၱိက ဒီေနရာတြင္ခ်ဳပ္တယ္။ သူလဲ အနိစၥပဲ။ မျမဲဘူး။ ေနာက္ပ႗ိသေႏၶထိ ဒီကံက လိုက္လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ မလိုက္တာ ေသခ်ာတယ္။ အနိစၥတရားမို႔ မလိုက္ႏုိင္ဘူး။ ဒီလိုသိမွ သႆတ ဒီ႒ိကို ပယ္ႏိုင္တယ္။(ႏွာ-၄၈၂) အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိးဆက္တဲ့ သေဘာပဲ။ ဒါကိုသိရင္ အဆက္ျပတ္တယ္။ ေသရင္ျပီးတာပဲ ခ်ဳပ္တာပဲဆိုတဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိလည္း လြတ္တယ္။(ႏွာ-၄၈၃) မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ေဟာၾကားခ်က္ျဖစ္တယ္။
သႆတဒိ႒ိ အစြဲသန္တဲ့ လူဟာ ကံကို အားကိုးတယ္။ ဒီဘဝ ငါလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ ေနာက္ဘဝမွာ ငါ႔ကို အက်ဳိးေပးေတာ့မွာပဲလို႔ ေနာက္ဘဝ ေကာင္းစားေရးကို ေမွ်ာ္တယ္။………………<<< အဲဒီစာသားေတြကေတာ့ ဆရာဆန္းလြင္ရဲ့ ဗုဒၶဘာသာ သံသရာခရီးအတြက္ ပထမထြက္လမ္း ဆိုတဲ့ စာအုပ္ရဲ့ စာမ်က္ႏွာ ၆၈၊ ၆၉၊ ၇၀ ကစာသားေလးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္တာပါ။ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြအားလံုး အမွားနည္းပါး အလင္းမ်ား စိတ္ထားကိုယ္စီ ျဖစ္ပါေစ…………….. ဒီစာကုိ Select ေပးၿပီး အက်ယ္ ကုိ ေရးပါ ...

[+/-] အၿပည္႔အစုံသုိ႔...

ဒိ႒ိ ဖယ္ခြာ ဤခ်ိန္ခါ မွန္စြာ အလင္း ရေစမည္

"အမွား" ကဗ်ာနဲ႔ပါတ္သက္ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ အနတၱက တဆင့္သမားပါ။ တကယ္တန္း ေက်းဇူးတင္ရမွာက အနတၱ မဟုတ္ပါဘူး။
အနတၱ အရင္တုန္းက ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာၾကာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေမ့ဖို႔ၾကိဳးစားဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကဗ်ာေလးက ပါဒ(စာေၾကာင္း) ေလး သံုးေၾကာင္းကို ေမ့မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔ သူကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ပါဒေလး သံုးေၾကာင္းကေတာ့….
"ဆႏၵာ ေဒါသ ဘယာ ေမာဟ အပါယ္က်သာ
ဓမၼေလးမည္ ကတိတည္၍
လူ႔ျပည္နတ္ရြာ ဆန္စုန္ဆန္လွ်က္"……… တဲ့
အကတိ တရားေလးပါးကို ေျပာျပထားတာပါ။ အနတၱက အဲဒီကေနျပီးေတာ့ ခ်စ္၊မုန္း၊ေၾကာက္၊ေတြေဝ ဆိုျပီး ယူေရးလိုက္တာပါ။ အဲဒီအတြက္ နံပါတ္တစ္ အဲဒီကဗ်ာေရးတဲ့ သူကို ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။ နံပါတ္ႏွစ္ ကေတာ့ အငွားခႏၶာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးက လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သံုးႏႈန္းတဲ့ စကားလံုးေလးပါ။ ၾကိဳက္လြန္းလို႔ ယူသံုးလိုက္တာပါ။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ကိုပဲ ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။ နံပါတ္သံုးကေတာ့ အမွားဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို ရင္ထဲမွာ စြဲေနေအာင္ ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ သူပါ။ အလြန္ တရာ ေက်းဇူး ၾကီးမားလွပါတယ္။ သူကေတာ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ဦးဝိမလ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွားကို ပါဠိလို မိစာၦဒိ႒ိ (ဒိ႒ိ လို႔ပဲသံုးေလ့ရိွပါတယ္) ေခၚဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားက ဝိပႆနာ အားထုတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ ဦစြာပထမ ဒိ႒ိ ျပဳတ္ေအာင္ (အမွတ္ မမွားေအာင္) အရင္လုပ္ရပါတယ္တဲ့။ ဒိ႒ိ ၆၂ မ်ဳိးရိွေပမယ့္ အဓိက ကေတာ့ သံုးမ်ဳိးပဲ ရိွပါတယ္တဲ့။ အဲဒီသံုးမ်ဳိးထဲမွာ ၆၂ မ်ဳိးလံုး အက်ဳံးဝင္တယ္တဲ့။ အဲဒီသံုးမ်ဳိးကေတာ့ (၁) သကၠာယဒိ႒ိ၊ (၂) သႆတဒိ႒ိ၊ (၃) ဥေစၦဒဒိ႒ိ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အနတၱက သကၠာယဒိ႒ိ ကို မရိွကိုအရိွထင္တဲ့အမွား၊ သႆတဒိ႒ိကို မဆက္ကိုအဆက္ထင္တဲ့အမွား၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိကို မျပတ္ကိုအျပတ္ထင္တဲ့အမွားဆိုျပီး ယူသံုးလိုက္တာပါ။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိုပဲ ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြအားလံုး အမွားနည္းေအာင္ (ဒိ႒ိ ပါးေအာင္) က်င့္ၾကံေနထိုင္ႏိုင္ၾကပါေစ………..။

ဒီစာကုိ Select ေပးၿပီး အက်ယ္ ကုိ ေရးပါ ...

[+/-] အၿပည္႔အစုံသုိ႔...