စိတ္တူကုိယ္မွ် ဘ၀ စခဲ႔ဖူးသည္။
ရင္ခုန္ယစ္မူး ရူးမုိက္ခဲ႔ဖူးသည္။
ရင္မွာ လြမ္းေဆြးတုိ႔မ်ား ေ၀းခဲ႔ဖူးသည္။
စိတ္ဆုိတာ လူတစ္ဦးခ်င္းကုိ ပုံေဖာ္ပါတယ္။ မီးအိမ္ဆုိ တာ သူ႔ကုိသုံးၿပီး

၁။ သူက အမ်ားကုိ ၿမင္နုိင္တယ္။

၂။ သူ႔ကုိ အမ်ားကၿမင္ႏုိင္တယ္၊

၃။အမ်ားကုိလည္း အမ်ားက ၿမင္ႏုိင္ေစတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ ဒီဥယ်ာဥ္ေလးကုိ စိတ္မီးအိမ္လုိ႔ နာမည္ေပးထားတာ။ ဒီ ဘေလာ႔ ဂ္ ဥယ်ာဥ္ေလး ၿဖစ္ေၿမာက္သြားတာ အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ။ သစ္ပင္ေလးေတြ လည္း ေတာ္ေတာ္ စုံေနၿပီေလ။ ေနာက္ ဆုိ တုိးၿပီး စုိက္ၾကတာေပါ႔။ လုိအပ္ရင္ ေရေလာင္း၊ ေပါင္းသင္၊ ေၿမၾသဇာလညး္ ေကြ်းရဦးမယ္။ အားလုံး လာလည္တဲ႔ ေမာင္ႏွမေတြလည္း သစ္ပင္ရွိရင္ ဘယ္လုိ သစ္ပင္ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၀င္စုိက္ၾကဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
ကုိယ္႔ ဥယ်ာဥ္ေလး ကုိ လာလည္ ေစခ်င္ရင္လည္း ဒီဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ေျခရာေလးေတြ ခ်န္ထားေပးခဲပါ။

စိတ္မီးအိမ္ ဘေလာ႔ဂ္ ဥယ်ာဥ္

ယေန႔ သင္႔ဘဝ ေအာင္ျမင္မွူ၊ စိိတ္တည္ျငိမ္မွူႏွင္႔ စိတ္ခ်မ္းသာမွူ အတြက္ စကားစု ...

Friday, April 25, 2008

ECOLOGY

ေဂဟေဗဒ
ေဂဟေဗဒ ကို အဂၤလိပ္လို Ecology လို႔ ေခၚဆိုျပီး ျမန္မာလိုေတာ့ အပင္ေတြ၊သတၱဝါေတြ ရဲ့ဆက္ႏြယ္မႈကို ေလ့လာေသာ ဘာသာရပ္လို႔ အက်ဥ္းခ်ဳန္းေခၚဆိုလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။
အနတၱ ကေတာ့ အပင္ေတြအေၾကာင္းလည္း မသိပါဘူး။ သတၱဝါေတြ အေၾကာင္းလည္း မသိပါဘူး။ ေဂဟေဗဒ အေၾကာင္းလည္း မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အပင္ေတြ၊ သတၱဝါေတြ နဲ႔လည္း ကင္းကြားျပီး မေနပါဘူး။ ဆက္ႏြယ္ပါတ္သက္ျပီး ေနပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ အနတၱဟာလည္း အပင္ေတြနဲ႔ဆက္ႏြယ္ပါတ္သက္ေနတဲ့ လူဆိုတဲ့ သတၱဝါ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲေလ။ အဲဒီမွာ အပင္ေတြရယ္၊ သတၱဝါေတြရယ္ကို နည္းနည္းေလာက္ စဥ္းစား ၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ။
အပင္နဲ႔ပါတ္သက္ျပီး ၾကားဖူးတာေလးတစ္ခုကို ျပန္ေျပာၾကည့္မယ္ဗ်ာ ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ ေဆးဖက္မဝင္တဲ့အပင္ရိွတယ္ဆိုရင္ ရွာယူခဲ့ပါ မေသေဆးေဖာ္ေပးမယ္ဆိုျပီးရွာခိုင္းတာ အပင္တိုင္းအပင္တိုင္းဟာ ေဆးဖက္ဝင္ေနသတဲ့ ေဆးဖက္မဝင္တဲ့အပင္ရယ္လို႔ ရွာမရဘူးဆိုပဲ။ အပင္တိုင္းဟာ ေဆးဖက္ဝင္တယ္ဆိုေပမယ့္ အသံုးခ်တတ္အုန္းမွကို။ အသံုးမခ်တတ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိးတဲ့ဆိုးက်ဳိးကမ်ား ေနမလားပဲ။ ဥပမာ ဒိုင္းနမိုက္ လိုမ်ဳိးေပါ႔။
အခုတစ္ခါ အပင္ေတြရယ္၊ သတၱဝါေတြရယ္ သဘာဝက်က် တည္ရိွေနတဲ့ ေနရာေလးတစ္ခုကို သြားၾကည့္ရေအာင္။ အဲဒီေနရာေလးကို ေတာတစ္ေတာ အျဖစ္ယူဆၾကပါစို႔။ အဲဒီေတာေလးထဲမွာ ယုန္တို႔၊ သမင္၊ဒရယ္တို႔ စတဲ့ အသားမစားတဲ့ သတၱဝါေလးေတြကို တစ္ဘက္မွာဖယ္ထားျပီးေတာ့ က်ားတို႔၊ က်ားသစ္တို႔၊ ေျခေသၤ့တို႔စတဲ့ အသားစား သတၱဝါေတြအကုန္လံုးကို တစ္ျခားတစ္ဘက္မွာ ဖယ္ထုတ္ထားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီေတာေလးထဲမွာ အသားစားသတၱဝါေတြပဲ ရိွတဲ့ဘက္အျခမ္းမွာေတာ့ ဘယ္လိုမွ သာယာခ်မ္းေျမ့ေနမွာမဟုတ္ေလာက္ဘူး။ ေနာက္ျပီးေရရွည္တည္တံ့ေနမွွာလဲ မဟုတ္ေလာက္ဘူး။ တစ္ေကာင္းနဲ႔တစ္ေကာင္းဟာ ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ ျပစ္တာနဲ႔ ေသေက်ပ်က္ဆီးကုန္မွာပဲေလ။ ေနာက္ဆံုး သစ္ပင္ခ်ဳံႏြယ္ေတြကပဲေတာ တစ္ျခမ္းလံုး ေနရာယူသြားမွာပဲေလ။ အသားစားသတၱဝါေတြ မရိွၾကတဲ့ က်န္တဲ့ေတာတစ္ျခမ္းဟာလည္း အသားစားသတၱဝါေတြမရိွၾကေတာ့ က်န္တဲ့သတၱဝါေလးေတြဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးျပီး တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမိုတိုးပြားလာမယ္။ အဲဒီလိုတိုးပြားလာတာနဲ႔အမွ် သူတို႔ရဲ့စားက်က္ေတြ ဟာလည္း လံုေလာက္မႈမရိွႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အစာေရစာေတြ တျဖည္းျဖည္းရွားပါလာမယ္ဆိုရင္ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈကဒ္ေတြဆိုက္မယ္။ ေရာဂါဘာယေဘးေတြ ဆိုက္ေရာက္လာမယ္ ဆိုရင္လည္း အဲဒီဘက္အျခမ္းမွာလဲ မေရွးမေႏွာင္းပဲ ပ်က္ဆီးျခင္းဆံုးခန္းတိုင္ သြားၾကမွာပဲေလ။ အဲဒီလို ပ်က္ဆီးျခင္းဆံုးခန္းတိုင္မႈကို အေႏွးဆံုးျဖစ္ေအာင္ သဘာဝတရားက ဖန္တီးထားတာပဲေလ။ သဘာဝကဖန္တီးထားတဲ့ အပင္ေတြ၊ သတၱဝါေတြရဲ့ ဆက္ႏြယ္ပါတ္သက္ေနမႈကိုပဲ ေဂဟေဗဒ လို႔ေခၚၾကတာပဲမဟုတ္လား။ အဲဒီလိုစဥ္းစားလိုက္မယ္္ဆိုရင္ပဲ ေဂဟေဗဒ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဘာေျပာေနသလဲဆိုရင္……
(၁) အေကာင္းေတြကိုခ်ည္ပဲလည္း မေမွ်ာ္လင့္ပါနဲ႔
(၂) အဆိုးေတြကိုခ်ည္ပဲလည္း မေၾကာင့္က်ေနပါနဲ႔
(၃) အေကာင္း၊အဆိုး မညီမွ်မႈေတြကိုလည္း မဆိုးရိမ္ေနပါနဲ႔
(၄) အဆိုးေတြမရိွဘဲနဲ႔ အေကာင္းေတြဆိုတာမျဖစ္ႏိုင္သလို
အေကာင္းေတြဟာလဲ အဆိုးေတြေၾကာင့္သာ ထင္ေပၚလာတာပါတဲ့
(၅) သဘာဝဟာ သဘာဝအေလွ်ာက္ သဘာဝအတိုင္းျဖစ္ေနတာပါတဲ့
သဘာဝကို ေက်ာ္လြန္ျပီး တည္ရိွေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ အရင္ဆံုး သဘာဝကို သဘာဝအတိုင္းပဲ အမွန္တကယ္အဆက္မျပတ္ ကိုယ္တိုင္ျမင္ေအာင္၊ ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ ၾကည့္ႏိုင္ရမယ္ဆိုပဲ………

ဒီစာကုိ Select ေပးၿပီး အက်ယ္ ကုိ ေရးပါ ...

1 comment:

magyi-parchuu said...

ဟုတ္တယ္ အနတၱ ...... သဘာ၀တရားကို စိတ္ထဲမွာ လက္ခံႏိုင္ဘို႔ အေရးၾကီးတယ္